Affärsjuridik/företagsjuridik

Denna benämning är egentligen ett samlingsbegrepp för bl a bolags-, avtals-, förvaltnings- och skadeståndsfrågor som rör företag. Firman arbetar bl a med småföretagarens vardag.
Vi bistår dig med det mesta. Här är några exempel:

– Bolagsfrågor, kompanjonsavtal m.m.

Genom samarbete med revisor och försäkringsbolag hjälper vi dig i gång från första till sista handling. För att det ska bli komplett måste också du som bolagsägare skyddas. Vad händer om dina kompanjoner dör, skiljer sig, skadar firman eller går i konkurs? Du måste ha ett skydd och en lösning för detta. Vi går igenom ditt behov och din familjesituation. Därefter hjälper vi till med kompanjonsavtal, äktenskapsförord, testamente, kompanjonförsäkring och annat som på olika sätt kan skydda dig i din nya tillvaro.

– Löpande rådgivning

Som kund kan du när som helst kontakta oss om behov uppstår i din verksamhet. Detta kan till exempel vara avtals-, tillstånds- eller försäkringsfrågor. När vi hjälpt dig igång med firman vill vi se till att det går bra för dig och att du får vår hjälp om behov uppstår. Med jämna mellanrum bör vi också kontrollera det upplägg vi gjort under rubriken “Bolagsbildning m.m.” ovan.

– Process och domstolar

Om du behöver hävda din rätt i domstol ombesörjer vi omedelbart så att du kan använda din rättsskyddsförsäkring för att bevaka den. Vi bistår dig därefter med processföring och övrigt vad som krävs för att bevaka din rätt.

Mats Bergh

Områdesansvarig